Omsättning
Aktuell Kurs
Utvecklingen i dag
Omsättning
Aktuell Kurs
Utvecklingen i dag
Omsättning
Aktuell Kurs
Utvecklingen i dag
Omsättning
Aktuell Kurs
Utvecklingen i dag
Omsättning
Aktuell Kurs
Utvecklingen i dag
Omsättning
Aktuell Kurs
Utvecklingen i dag
Omsättning
Aktuell Kurs
Utvecklingen i dag
Senaste intervju | 17 Sep 2015 | Arcoma

Arcoma, ett svenskt röntgenbolag på en…

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer i HD, musikvideor och TV-serier till för närvarande indier, filippiner, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget befinner…

Läs intervju
Senaste intervju | 7 May 2015 |

Teknologin redo för kommersialisering

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer i HD, musikvideor och TV-serier till för närvarande indier, filippiner, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget befinner…

Läs intervju
Senaste intervju | 18 Mar 2015 |

Tyskland, USA, Storbritannien och Asien…

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer i HD, musikvideor och TV-serier till för närvarande indier, filippiner, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget befinner…

Läs intervju
Senaste intervju | 12 Mar 2015 | Mavshack

Global tillväxt med lokalt fokus

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer i HD, musikvideor och TV-serier till för närvarande indier, filippiner, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget befinner…

Läs intervju
Senaste intervju | 18 Nov 2014 |

Bitarna på plats inför en bredare…

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer i HD, musikvideor och TV-serier till för närvarande indier, filippiner, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget befinner…

Läs intervju
Senaste intervju | 3 Oct 2014 |

Från Internettrafik till intäkter

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer i HD, musikvideor och TV-serier till för närvarande indier, filippiner, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget befinner…

Läs intervju
Senaste intervju | 29 Sep 2014 |

Unik teknik för däckåtervinning med…

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer i HD, musikvideor och TV-serier till för närvarande indier, filippiner, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget befinner…

Läs intervju

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer i HD, musikvideor och TV-serier till för närvarande indier, filippiner, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget befinner sig i ett starkt expansionsskede och listades i dagarna på Nasdaq OMX First North. Vi har intervjuat Mavshacks VD Jonas Litborn angående bolagets erbjudande, marknad och syn på framtiden.

NI HAR I DAGARNA LISTATS PÅ FIRST NORTH, KAN DU BERÄTTA MER OM BAKGRUNDEN TILL DETTA?

Bakgrunden till listningen på First North är vår snabba expansionstakt och det växande intresset för Mavshack från internationella investerare. Genom att vara listade på First North kan vi nå ut till en bredare internationell investerarkrets och fortsätta att ta marknadsandelar på den asiatiska marknaden.

VILKA ÄR ERA FRÄMSTA KONKURRENTER OCH HUR SKILJER NI ER FRÅN DESSA?

Konkurrensen av globala streamingtjänster på den asiatiska marknaden är ännu så länge relativt begränsad. I dagsläget är det egentligen bara Spuul och Eros Now vi konkurrerar med globalt sett, även om de har betydligt färre titlar än Mavshack. Ingen av de i västvärlden stora tjänsterna, exempelvis Netflix har ännu så länge tagit steget in i Asien, vilket är positivt för Mavshack eftersom det ger oss ett bra försprång och därmed tid att bygga upp vårt innehåll och varumärke på respektive marknad.

Om tre år har vi tagit stora marknadsandelar i Kina, vi är den i särklass största Internet-TV-tjänsten i Indien och vi har expanderat till Mellanöstern, Afrika och Sydamerika.

NI BEFINNER ER FÖR TILLFÄLLET I ETT EXPANSIVT SKEDE, HUR SER TILLVÄXTSTRATEGIN UT?

Mavshack är ett bolag som har ambition att vara helt marknadsledande i Asien inom bara några år. Vår tillväxtstrategi står på tre ben: att i snabb takt öka vår marknadskännedom och marknadsandel på den asiatiska marknaden, att ständigt och med högt tempo investera i premiuminnehåll inom film, TV-serier och musik och vara tidigt ute på stora marknader i Asien med enorm tillväxtpotential och där konkurrensen ännu så länge är svag. Det här gör vi genom att målinriktat bygga Mavshacks varumärke, ingå avtal med de absolut ledande innehållsleverantörerna på respektive marknad och etablera nära samarbeten med lokala aktörer som ger oss effektiv exponering mot stora, lokala målgrupper.

NETFLIX SOM ÄR MARKNADSLEDANDE I BRANSCHEN HAR HAFT PROBLEM MED BETALNINGSLÖSNINGAR I SYDAMERIKA DÄR KREDITKORTSBETALNINGAR VIA INTERNET INTE ÄR LIKA UTVECKLAT SOM I EXEMPELVIS NORDEN. HUR LÖSER NI DESSA PROBLEM I ASIEN?

Ja, problemet är detsamma på den asiatiska marknaden även om vissa länder har kommit längre än andra. Varje marknad har sina strukturer och vanor och vi anpassar oss efter dem. Vi erbjuder därför ett stort antal alternativa betalsätt: Kredit- och betalkort, e-banking, försäljning av vouchers i butiker som 7-Eleven, försäljning via partners och mobilbetalningar etc.

NI SER GODA MÖJLIGHETER TILL ATT ÖKA INTÄKTEN PER REGISTRERAD ANVÄNDARE FRÅN DAGENS CIRKA 10 KR, HUR SKA NI ÅSTADKOMMA DETTA?

Allt handlar om att få lojala, betalande kunder över tid och för att åstadkomma det måste vi erbjuda en tjänst med ett innehåll som gör den oumbärlig, given och en ständigt närvarande del i vardagen för hela familjen. Innehållet måste därför hela tiden utvecklas och tjänsten bli så anpassad som möjligt efter varje tittares behov och önskemål. En del i detta är att arbeta fokuserat med att bygga Mavshacks varumärke och ständigt utveckla relationen med publiken genom lyhördhet och interaktion men också genom smart användning av den data över kundbeteenden vi samlar in.

VAR BEFINNER SIG MAVSHACK OM 3 ÅR?

Om tre år har vi tagit stora marknadsandelar i Kina, vi är den i särklass största Internet-TV-tjänsten i Indien och vi har expanderat till Mellanöstern, Afrika och Sydamerika.