Omsättning
Aktuell Kurs
Utvecklingen i dag
Omsättning
Aktuell Kurs
Utvecklingen i dag
Omsättning
Aktuell Kurs
Utvecklingen i dag
Omsättning
Aktuell Kurs
Utvecklingen i dag
Omsättning
Aktuell Kurs
Utvecklingen i dag
Omsättning
Aktuell Kurs
Utvecklingen i dag
Omsättning
Aktuell Kurs
Utvecklingen i dag
Senaste intervju | 17 Sep 2015 | Arcoma

Arcoma, ett svenskt röntgenbolag på en…

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer, TV-serier och musikvideor till för närvarande indier, filippinare, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget listades under sommaren…

Läs intervju
Senaste intervju | 7 May 2015 |

Teknologin redo för kommersialisering

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer, TV-serier och musikvideor till för närvarande indier, filippinare, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget listades under sommaren…

Läs intervju
Senaste intervju | 18 Mar 2015 |

Tyskland, USA, Storbritannien och Asien…

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer, TV-serier och musikvideor till för närvarande indier, filippinare, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget listades under sommaren…

Läs intervju
Senaste intervju | 12 Mar 2015 | Mavshack

Global tillväxt med lokalt fokus

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer, TV-serier och musikvideor till för närvarande indier, filippinare, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget listades under sommaren…

Läs intervju
Senaste intervju | 18 Nov 2014 |

Bitarna på plats inför en bredare…

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer, TV-serier och musikvideor till för närvarande indier, filippinare, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget listades under sommaren…

Läs intervju
Senaste intervju | 3 Oct 2014 |

Från Internettrafik till intäkter

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer, TV-serier och musikvideor till för närvarande indier, filippinare, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget listades under sommaren…

Läs intervju
Senaste intervju | 29 Sep 2014 |

Unik teknik för däckåtervinning med…

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer, TV-serier och musikvideor till för närvarande indier, filippinare, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget listades under sommaren…

Läs intervju

Mavshack är en prenumerationsbaserad Internet-TV-tjänst som genom streaming erbjuder asiatiska filmer, TV-serier och musikvideor till för närvarande indier, filippinare, indonesier och kineser runt om i världen. Bolaget listades under sommaren på Nasdaq First North och har under 2014 haft en kraftig omsättningstillväxt. Erik Penser Bankaktiebolag har intervjuat VD Jonas Litborn angående bolagets tillväxtstrategi, pågående emission och nya samarbete med Hub Media.

FÅR BÖRJA MED ATT GRATULERA TILL EN STARK TILLVÄXT UNDER 2014. OMSÄTTNINGEN HAR MER ÄN TIODUBBLATS JÄMFÖRT MED FÖREGÅENDE ÅR, VAD SER DU SOM DE STÖRSTA UTMANINGARNA MED EN SÅDAN TILLVÄXT?

Tack, vi är glada över den utveckling vi sett under 2014. Tillväxten drivs idag av de samarbeten vi har med våra partners och agenturer. Vår främsta utmaning framöver är att konvertera de offline-kunder som genereras via dessa samarbeten till online prenumerationer av vår tjänst. För att förvalta och driva på den starka tillväxtfas som Mavshack befinner sig i krävs ett betydande rörelsekapital. Genom en regelbunden hög omsättning från online prenumerationer kan vi uppnå detta.

NI KOMMER UNDER VÅREN TA FRAM EN NY STRATEGISK PLATTFORM FÖR FORTSATT TILLVÄXT, KAN DU BERÄTTA MER OM BAKGRUNDEN TILL DETTA?

Vi är i dagsläget ett relativt litet företag på en global marknad. Trots vår storlek vänder vi oss inte till en miljonpublik utan till en miljardpublik. Det har varit frestande att gå efter alla samtidigt med en internationell säljstrategi. Mavshacks målgrupp är dock inte homogen och företagets unika affärsmodell och konkurrensfördel skulle då inte utnyttjas fullt ut. Därför ska vi framöver skräddarsy regionala säljstrategier och inleda samarbetsavtal med lokala aktörer på de marknader där vi i första hand vill växa. Exempelvis är vårt starkaste säljargument för att bli en Mavshack-prenumerant inte densamma för indier boende i London som för indier boende i New Delhi. I Storbritannien ska vi nå vår målgrupp på ett känslomässigt plan då vi för dem erbjuder en unik tjänst som ger tillgång till underhållning och kultur från deras hemland. I Indien måste vi berätta varför Mavshack är ett bra komplement till att titta på linjär TV och gå på bio. Vår strategi framöver är att växa globalt genom att tänka regionalt.

ÄVEN OM OMSÄTTNINGEN VÄXT KRAFTIGT UNDER 2014 SÅ MINSKADE DEN NÅGOT UNDER Q4 2014 JÄMFÖRT MED FÖREGÅENDE KVARTAL. DETTA SAMTIDIGT SOM ANTALET REGISTRERADE ANVÄNDARE ÖKADE KRAFTIGT. HAR INTÄKTERNA PER ANVÄNDARE MINSKAT ELLER FINNS DET ANDRA FÖRKLARINGAR?

Vi såg att flertalet distributörer köpte på sig ett lager av våra förbetalda koder under Q3 för att säljas under Q4. Vi räknar med att säsonger även framöver kommer styra ordergången. Därför kan vi räkna med att Q3 fortsättningsvis blir det starkaste kvartalet för offline-försäljningen till distributörer. Det är en av anledningarna till att jag trycker på vikten av ökat fokus på konvertering av offline-kunder till online prenumeranter. Vi gjorde investeringar på varumärket under Q4 som vi ser ger frukt nu.

Trots vår storlek vänder vi oss inte till en miljonpublik utan till en miljardpublik.

NI HAR KOMMUNICERAT ATT NI KOMMER ATT BÖRJA PRODUCERA EGET INNEHÅLL OCH SAMARBETSAVTAL HAR BLAND ANNAT INGÅTTS MED HUB MEDIA. VAD FÖR TYP AV MATERIAL KOMMER ATT PRODUCERAS OCH FÖR VILKEN MARKNAD?

Till en början är tanken att vi ska producera barn- och familjeprogram. I vilket språk kan jag för tillfället inte avslöja. Målgruppen blir därför i första hand barnfamiljer. Vi ser ett stort värde i detta och jag tror att vi kommer tilltala familjer runt om i världen som vill ge sina barn möjligheten att ta del av program från sina hemländer. Att börja med barn- och familjeprogram har också fördelen av att de finansiella riskerna är mindre då produktionskostnaderna generellt är betydligt lägre än andra typer av program.

NI GENOMFÖR FÖR TILLFÄLLET EN EMISSION OM 32 MILJONER KRONOR, VAD ÄR EMISSIONSLIKVIDEN TÄNKT ATT ANVÄNDAS TILL?

Först och främst behövs det mer rörelsekapital för att finansiera tillväxten och stärka vår ställning på strategiskt viktiga marknader. Vi måste också uppdatera vår media plattform och integrerar den med enheter som Smart TV, spelkonsoler och andra TV-boxar. Vi ser detta som viktigt för att öka tillgängligheten av vårt innehåll för hela familjen.